Fii Sanatos


Doriți să vă mențineți sănătoși? – consumați cât mai multe fibre, recomandă ghidurile alimentare

11/02/19 (210 vizualizari)

Recent, o nouă revizuire a studiilor despre fibrele alimentare, publicată în revista Lancet, a relevat multiple beneficii ale fibrelor alimentare. Acestea scad substanțial riscul a cel puțin patru boli, multe dintre care nu sunt legate cu intestinul.

Astfel, persoanele care au consumat mai multe fibre, și-au redus riscul de boli cardiovasculare, accident vascular cerebral, diabet de tip 2 și cancer de colon, precum și riscul de moarte precoce cu 15%-30%. Și, cu cât mai multe fibre sunt consumate, cu atât riscul este mai mic. Pentru fiecare supliment de 8 grame de fibre consumate, riscul bolilor cardiovasculare, diabetului de tip 2 și cancerului de colon a scăzut cu 5%-27%.

Conform datelor publicate, persoanele care consumă zilnic 25-29 grame de fibre alimentare din fructe și legume (nu din suplimente) au avut cel mai redus risc pentru diferite boli. Beneficii similare s-au observat și în rândul persoanelor care au consumat cereale integrale.

În prezent, majoritatea persoanelor consumă mai puțin de 20 de grame de fibre pe zi.

Rezultatele provin dintr-o analiză detaliată a regimului alimentar în baza a 243 de studii. Cercetătorii au cercetat asocierea efectelor specifice asupra sănătății a diferitor tipuri de carbohidrați, zaharuri și fibre din fructe, legume, dar și alimente cum ar fi cerealele integrale.

De fapt, beneficiile consumului de fibre nu sunt o surpriză. Studiile anterioare la fel au subliniat efectele benefice ale acestora atât asupra bolilor cardiace, cât și asupra anumitor forme de cancer. Produsele bogate în fibre sunt mai grele și necesită mai mult timp pentru masticare, digerare, ceea ce sporește saturația și, posibil, reduce riscul de obezitate, care a fost asociat cu boli cardiovasculare și cancer. Fibrele stimulează, de asemenea, activitatea bacteriilor bune din intestin, reducând riscul de dezvoltare a cancerului de colon.

Pentru a obține cantitatea necesară de fibre alimentare, consumați cereale integrale, legume, fasole, leguminoase și fructe întregi. Fiți cu noi pe facebook:

Sursa: http://time.com