Fii Sanatos


Semințele de floarea-soarelui – sursă sănătoasă de vitamine și minerale

23/09/19 (93 vizualizari)

Unele tipuri de semințe, ca cele de chia și de in, sunt o adevărată comoară nutritivă. Dar și semințele de floarea soarelui au o mulțime de calități, datorită cărora merită a fi apreciate. Iar dacă credeați că utilizarea lor în alimentație nu este chiar sănătoasă, să știți că nu ați avut dreptate.

Semințele de floarea-soarelui sunt bogate în nutrienți și conțin o cantitate mare de grăsimi sănătoase. O porție de semințe de floarea-soarelui (1/4 de cană sau 4 linguri) conțin 14 grame de grăsimi mono- și polinesaturate, atât de benefice, mai ales pentru sănătatea inimii. Pe lângă grăsimi, semințele mai conține 6 grame de proteine și 2,5 grame de fibre, oferind senzația de sațietate și plenitudine.

Tot semințele de floarea-soarelui sunt pline de vitamine și minerale, inclusiv vitamina E (care are proprietăți antiinflamatorii marcate și reduce riscul de boli cardiovasculare), B6 (pentru dezvoltare cognitivă) acid folic (importanți în sinteza ADN), fosfor (pentru sănătatea osoasă), seleniu (antioxidant care protejează împotriva deteriorării celulelor), mangan (care ajută la producerea oaselor), cuprul (care contribuie la sănătatea inimii și sistemului imunitar), și zincul (important pentru metabolism și funcția imună). Ele sunt bogate în magneziu, un mineral implicat în peste 300 de funcții ale organismului, contribuind la scăderea tensiunii arteriale și reducerea riscului de boli cardiovasculare, controlul glucozei în sânge, reglarea funcției și contracției nervoase și musculare.

Cât de sănătoase sunt semințele de floarea-soarelui comparativ cu alte semințe?

Unele tipuri de semințe au un avantaj față de cele de floarea-soarelui. Astfel semințele de chia conțin acizi grași omega-3 (5 grame într-o porție) și fibre (10 grame per porție). Și semințele de cânepă și cele de in conțin cantități mai mari de acizi grași omega-3. În schimb, semințele de floarea-soarelui sunt mult mai bogate în vitamine și minerale. În general, ele oferă o aromă mai plăcută comparativ cu semințele de chia, care sunt neutre la gust. 

De fapt, toate tipurile de semințe oferă un amestec bun de grăsimi sănătoase, fibre, vitamine, minerale și fitonutrienți, motiv pentru care este binevenit să le introduceți în regimul alimentar.

Care este cel mai sănătos mod de a consuma semințele de floarea-soarelui?

Semințele de floarea-soarelui pot fi prăjite cu sau fără coajă, fiind consumate după îndepărtarea învelișului. Cojile conțin multe fibre și pot fi consumate, dar sunt foarte dure, iar dacă nu sunt bine mestecate pot dăuna tractului digestiv.

Pentru a profita din plin de beneficiile semințelor de floarea-soarelui, este preferabil să le consumați crude și nesărate. Le puteți consuma aparte sau presărate pe fulgii de ovăz, iaurt, supe și salate.

! Nu uitați că semințele de floarea-soarelui sunt bogate în grăsimi. Controlul porției este esențial pentru a obține beneficii pentru sănătate, evitând aportul excesiv de calorii.  Fiți cu noi pe facebook: