Fii Sanatos


Plan de supraviețuire în perioada sărbătorilor

05/01/18 (1703 vizualizari)

Petrecerile și festivitățile de Crăciun și Revelion fac ca aceste sărbători să fie cele mai așteptate ale anului. Dar, tot ele prezintă un adevărat pericol pentru sănătate. Iată câteva recomandări, care ne vor înarma față de prejudiciile sărbătorilor.

Durerea de cap

După o noapte veselă cu consum de alcool, organismul devine deshidratat și încearcă să păstreze cantitatea de apă rămasă, prin constricția vaselor sanguine din creier. Vasele congestionate duc la scăderea fluxului sanguin și a nivelului de oxigen aportat spre creier, declanșând astfel durerea de cap.

Cum poate fi preîntâmpinată:

  • Reduceți rata consumului de alcool – pentru o petrecere de durată, un pahar de alcool pe oră ar fi un ritm potrivit.
  • Încercați să alternați alcoolul cu apa, pentru a reduce la jumătate consumul de alcool.
  • Ronțăiți gustări pe tot parcursul nopții – în special din cele bogate în proteine, precum carne de pui, sau nuci, ce vor contribui la stabilizarea nivelului glucozei și vor preveni absorbția prea rapidă a alcoolului în sânge.
  • Alegeți paharul potrivit – un studiu efectuat în SUA a constatat că, servind din pahare largi și scurte se consumă cu 30% mai mult alcool decât din cele înalte și subțiri!

Ajutor rapid: Tot studiile au constatat că, cofeina împreună cu ibuprofenul tratează durerea mai repede și pe o perioadă de două ori mai lungă. Deci, luați pastila împotriva durerilor de cap cu o cafea. Este binevenită și o plimbare vioaie, deoarece exercițiul fizic încurajează creierul să elibereze endorfine, analgezice naturale. Nu uitați să consumați o cantitate mare de apă!

 

Ochi „obosiți”

Ochii uscați, inflamați și iritați sunt rezultatul unui somn deficitar.

Ajutor rapid: Vă vor salva două punguțe de ceai refrigerate (mască improvizată) aplicate în zona ochilor pe timp de cinci minute – taninul din ceai ajută la reducerea inflamației. Încercați și picături sau lacrimi artificiale, care suplinesc lichidul pierdut, dar au și un efect răcoritor și de calmare.

Respirația urât mirositoare

Consumul exagerat de alcool, alimente condimentate și fumatul pot duce la apariția mirosului neplăcut din gură. ”În plus, după o noapte grea, vom respira mai mult pe gură, explică stomatologii. Aceasta duce la uscarea glandelor salivare și crearea unui teren propice pentru bacteriile ce provoacă respirația urât mirositoare.”

Ce puteți face: „Spălați-vă bine pe dinți după petrecere, recomandă tot stomatologii. Acest lucru împiedică colorarea dinților și aderarea bacteriilor de dinți.”

Ajutor rapid: Folosiți apa de gură, periați și limba, pe care se află multe bacterii ce provoacă respirația urât mirositoare. Se pare că mestecarea pătrunjelului proaspăt sau consumul de ceai verde vor cotribui, de asemenea, la neutralizarea mirosului urât.

Piele palidă, neuniformă

Nici aspectul pielii nu rămâne fără amprenta petrecerilor. Intoxicația nocturnă dar și excesul de make-up, lasă pielea fragilă, căptușită și gata să explodeze.

Ce puteți face: Regula tuturor doamnelor și domnișoarelor: nu adormiți niciodată fără a scoate machiajul!

Ajutor rapid: Consumați multă apă și ronțăiți nuci. Acestea conțin vitamina E ca antioxidant și grăsimi esențiale, care vor contribui la hidratarea și repararea pielii din interior spre exterior. Sauna sau baia fierbinte cu aburi vor facilita deschiderea porilor și eliminarea toxinelor de pe piele, prin transpirație.

Buze crăpate

Și buzele suferă de deshidratare, devin crăpate, uscate și inflamate, iar aerul rece din această perioadă duce la apariția rănilor pe buze. Iar, dacă sunteți purtătorul virusului herpetic, nopțile fără somn prejudiciază sistemul imunitar, ceea ce crește probabilitatea exteriorizării acestuia.

Ajutor rapid: Tamponarea cu ulei de arbore de ceai poate calma rănile de pe buze. Dacă este vorba doar de buze uscate, masați-le ușor cu o periuță de dinți veche, moale, unsă cu balsam de buze sau vaselină, ce va elimina pielea moartă și va adăuga hidratarea vitală.

Discomfort gastric

Greața, meteorismul, voma sau diareea, sunt simptome ce însoțesc frecvent petrecerile.

Ce puteți face: Cu cât culoarea alcoolului este mai întunecată, cu atât mai mare este probabilitatea suprasolicitării sistemului digestiv, de aceea servirea băuturilor alcoolice deschise la culoare sau incolore, poate fi o opțiune.

Ajutor rapid: Consumul de lichide, dar și pâinea, orezul sau pastele, pot ușura greața, iar consumul de iaurt, care conține bacterii ”bune”, poate calma intestinul inflamat.

Durere în picioare

Inevitabil!

Ce puteți face: Utilizarea pernuțelor cu gel pentru încălțămintea incomodă va preîntâmpina inflamarea degetelor de la picioare.

Ajutor rapid: Răsfățați picioarele cu băi cu apă caldă și sare. Apoi, aplicați un gel sau cremă pe bază de plante și mentol.

”Lovitură sub centură”

Dispoziția bună poate duce la legături romantice neașteptate, ceea ce ar înseamnă că sunteți mai puțin atenți când vine vorba de sex. Ca urmare, în luna ianuarie, medicii constată o creștere a infecțiilor cu transmitere sexuală (IST) și a sarcinilor nedorite.

Ce puteți face: Folosiți metodele de protecție, ca prezervativul, care vă va proteja și de IST, dar și de o sarcină mai puțin dorită.

Ajutor rapid: Dacă ați avut relații sexuale neprotejate și vă îngrijorați cu privire la o posibilă sarcină, puteți administra contraceptive de urgență. Dacă suspectați prezența unei IST – consultați medicul, care vă va recomanda testele necesare pentru a exclude boala. Fiți cu noi pe facebook:

Crăciun și An Nou fericit!!!