Fii Sanatos


Vara e în toi, iar astenia tot nu te lasă?!

04/06/19 (136 vizualizari)

E început de vară, dar astenia de primăvară încă îți ține sub control emoțiile?! Nu degeaba... O afecțiune cât se poate de reală, astenia este definită prin starea de epuizare și oboseală a organismului, căreia i se alătură stări de melancolie și, în cazuri mai grave, chiar episoade depresive. 

După cum susțin specialiștii, astenia sezonieră se manifestă mai accentuat la femei și poate fi cauzată de imposibilitatea organismului de a se adapta noilor condiții de mediu, modificărilor hormonale, alimentației defectuoase, fără vitamine și minerale. În perioada când zilele devin mai lungi, organismul eliberează mai multe endorfine, testosteron și estrogen. Această schimbare pune o presiune deosebită asupra organismului, care răspunde printr-o senzație de oboseală.

Simptomele specifice asteniei ne ajută la identificarea și prevenirea agravării sale. Un prim semn al acestei afecțiuni este indiferența față de activitățile cu care suntem obișnuiți. Dar, se poate prezenta sub diferite aspecte, afectând în mod preponderent sfera psihică, fizică, intelectuală sau sexuală:

  • Oboseală musculară
  • Oboseală intelectuală (diminuarea atenției, dificultăți de concentrare, pierderea memoriei, încetineală în gândire)
  • Alterarea percepției mediului înconjurător (intoleranță la zgomote, la lumină, vâjâit în urechi, amețeli, vedere încețoșată)
  • Diminuarea vitalității fără manifestări depresive (lipsă de inițiativă, inhibiție, pierderea interesului, însingurare)
  • Alterări de personalitate (hipersensibilitate la mediu, iritabilitate, pierderea controlului emoțional)
  • Dureri variate și schimbătoare (dureri toracice, cefalee, dureri abdominale)
  • Alterări ale somnului.

Astenia sezonieră sau ”febra de primăvară” – după cum a fost descrisă într-un poem semnat de Mark Twain, nu este un diagnostic bine stabilit, ci o categorie medicală care se bazează mai degrabă pe observație, decât pe studiu științific.

Psihologii recomandă o rețeta simplă: profitați de zilele însorite și petreceți mai mult timp la soare! Reîncărcați bateriile cu serotonină și astfel o să aveți o stare de spirit mai bună.

Deși această afecțiune poate trece de la sine, există câteva posibilități de a grăbi acest proces de adaptare și de a preveni simptomele care ne pot afecta activitatea zilnică. O modalitate este alimentația cu aport crescut de vitamina C, magneziu, vitamina E, fier și calciu.

Mai eficiente, și chiar binevenite, sunt complexele de vitamine și minerale. Un astfel de compex este Langena ce conține extract de ginseng, Ginko biloba, coacăz negru și coenzima Q10. Langena contribuie la sporirea activității fizice şi mentale, îmbunătăţeşte funcţiile sistemului cardiovascular şi păstrează tonusul venos. Iar, la administrare îndelungată prelungește vitalitatea celulelor și menține tonusul pielii, prevenind îmbătrânirea precoce a organismului. 

Hidratați-vă! Înlocuiți cafeaua cu ceai verde.

Nu uitați de activitățile care vă fac întotdeauna să vă simțiți mai bine. Plimbările în parc, activitățile sportive, o scurtă vacanță la munte sau pur și simplu timpul petrecut alături de cei dragi, pot fi un remediu potrivit pentru a învinge astenia. Fiți cu noi pe facebook: