Fii Sanatos


Trucuri pentru o memorie excepțională

24/01/20 (111 vizualizari)

1. Guma de mestecat

Da, există și studii! Astfel, conform unei cercetări, participanții care au mestecat gumă în timpul unui test de memorie și atenție, au înregistrat un scor cu 25% mai mare, decât cei care nu au folosit-o. Nu este clar de ce, dar cercetătorii susțin că guma de mestecat poate crește activitatea în hipocampus – zonă a creierului asociată cu memoria și atenția.

Un alt studiu a constatat că mestecarea gumei înainte de test a dus la deschiderea unei „ferestre” de 15-20 de minute, timp în care participanții au putut să-și amintească cu 25-50% mai mult, decât cei care nu au mestecat gumă. O altă explicație ar fi "excitare indusă de masticație". Cu alte cuvinte, guma de mestecat duce la excitare, ce va crește aportul de sânge către creier, cu stimularea acestuia și obținerea unor performanțe mai bună la teste.

2. Mișcările globilor oculari

Concluziile unui alt studiu spun că persoanele care au făcut exerciții de mișcare a globilor oculari timp de 30 de secunde, în fiecare dimineață, au avut o medie cu 10% mai bună în cadrul sarcinilor de memorizare. Tot în cadrul acestui studiu s-a obsevat o reducere cu 15% a amintirilor false. Nu este cert, dar cercetătorii presupun că aceste mișcări orizontale ale ochilor ajută la activarea și conexiunea ambelor emisfere cerebrale.

3. Pauze scurte de somn

Data viitoare, înainte de a purcede la un test sau un proiect de lucru dificil, luați o scurtă pauză de somn. Într-un studiu, participanții care au dormit 45-60 de minute înainte de o sarcină de memorie, au demonstrat o creștere a performanței de cinci ori. Totodată, experții ne amintesc că somnul nocturn este necesar pentru consolidarea memoriei și curățarea creierului.

4. Strângeți pumnii

Un studiu a constatat că strângerea în pumn mai întâi a mâinii drepte (pentru dreptaci), apoi a celei stângi, atunci când învățați ceva, vă poate îmbunătăți memoria. De ce ar duce astfel de mișcări la o memorie mai bună – pentru că are loc stimularea anumitor zone ale creierului. Astfel, pentru dreptaci, strângerea pumnului drept stimulează partea stângă a creierului, care este asociată cu formarea memoriei. Iar, strângerea pumnului stâng activează partea opusă, cea legată de amintiri. Și invers pentru stângaci. Fiți cu noi pe facebook:

5. Faceți notițe

Încercați să notați momentele despre care doriți să vă amintiți. Nu, nu pentru a putea citi mai târziu și a vă reaminti. Psihologii au descoperit că scrisul poate spori memoria. Un studiu efectuat de cercetătorii de la UCLA a descoperit că studenții care fac notițe de mână la cursuri, învață mai mult decât cei care folosesc laptopul. Chiar dacă utilizatorii laptop-urilor reușesc să facă mai multe notițe decât cei care scriu cu mâna, totuși experimentatorii au descoperit că aceștia au avut atât o memorie mai slabă. Scrisul de mână poate fi mai lent și mai dificil, dar când vine vorba de memorie, se pare că lent și constant este ceea ce trebuie.