Fii Sanatos


6 pași pentru a trece ușor peste sărbători

12/01/20 (1708 vizualizari)

Sărbătorile de iarnă ne-au făcut să ne simțim mai mult obosiți decât odihniți. Oaspeții, mesele pline de bucate, chefurile zgomotoase lasă consecințe nu chiar plăcute: dispoziție proastă, apatie, somnolență, mahmureală, dureri de cap, discomfort gastric, desigur și ficatul, care nu uită "să ne dea de știre" ... Dar, nu vă preocupați! Dieta și modul sănătos de viață, vă vor readuce rapid în formă. Iată 6 pași care vor contribui la dispariția fără urmă a consecințelor sărbătorilor de iarnă. 

1. Respirăm aer curat

Plimbările frecvente la aer curat, cel puțin o dată pe zi, vă vor ridica starea de spirit și vor îmbunătăți starea generală. Eficiența acestora va crește dacă le veți combina cu odihna activă (patinaj, schi, săniuș), jocuri în zăpadă.

2. Sporim activitatea fizică

Creșterea activității fizice – jogging-ul dimineața, mersul rapid pe jos, dansurile, curățenia generală în casă – sunt cele mai rapide moduri de a pierde în greutate, de a scăpa de oboseală și apatie. Este important să fiți activ pentru a vă modifica echilibrul hormonal, forma, și a vă îmbunătăți starea de spirit.

3. Revenim la un regim alimentar adecvat

  • Consumați porții mici, la fiecare patru ore. În acest mod veți stimula metabolismul și preveni înfometarea.
  • Includeți în regimul alimentar zilnic legumele proaspete (sub formă de salate, fierte sau crude, sau sub formă de supe) și fructele (este de dorit ca acestea să fie de sezon: mandarine, rodii, portocale).
  • Consumați multe lichide pe parcursul zilei.
  • Adăugați în regimul dvs. alimentar carne slabă fiartă, fasole, pește, fructe de mare, produse lactate cu nivel scăzut de grăsimi.
  • Renunțați la alcool sau utilizați-l în cantități minime.

4. Compensăm consecințele nefaste ale consumului de alcool

Nu se recomandă ca mahmureala sau alte consecințele nefaste ale consumului de alcool, să fie tratate cu băuturi spirtoase. Acestă metodă de tratament se poate transforma ușor într-o beție. Pentru înlăturarea mahmurelii este binevenită consumarea unei cantități mari de lichide – apă plată, compoturi neîndulcite, sucuri din citrice, sucuri din fructe cu un conținut ridicat de vitamina C. Este de preferat ceaiul verde în loc de cel negru. Dar, NU cafea, aceasta doar va agrava disconfortul! 

5. Ne răsfățam!

Pentru o recuperare deplină, organismul nostru are nevoie de ajutor nu doar interior, ci și exterior. Probabil aceasta este partea cea mai plăcută. Merge vorba de proceduri fizioterapeutice ca miostimularea, împachetări, băi cu sare și alge marine, sauna, care, în afară de accelerarea proceselor metabolice, va reduce  excesul de lichide, va scădea pofta de mâncare și va îmbunătăți tonusului pielii.

6. Normalizăm somnul!

Un alt moment nu mai puțin important este somnul. Dormiți suficient, încercați să vă culcați și să vă treziți la aceeași oră, atunci organismul dvs. va funcționa mai bine. Înainte de a merge la culcare, aerisiți bine camera, iar dacă afară nu este foarte frig, puteți dormi cu geamul deschis. La normalizarea somnului vor contribui și ceaiurile speciale din plante sau o baie caldă, cu uleiuri aromatice. Iar dușul contrastant de dimineață vă va asigura o zi plină de energie. Fiți cu noi pe facebook:

Sărbători plăcute! Să fiți sănătoși!