Fii Sanatos


Computerul - prieten sau dușman?

20/10/17 (797 vizualizari)

Foarte puține persoane își pot imagina viața de astăzi fără un computer. Aceste dispozitive high-tech prezente acasă și la birou, ne sunt de mare ajutor la muncă și oferă oportunități pentru divertisment.

În cazul în care o persoană este nevoită să lucreze la calculator un timp îndelungat, devine cu timpul iritată de acest fapt. Ajunge să se confrunte cu o varietate de simptome chinuitoare apărute din cauza unei solicitări enorme a creierului, coloanei vertebrale și ochilor. Comunicarea cu PC-ul pe parcursul multor ore nu este inofensivă și poate afecta în mod negativ starea de sănătate a utilizatorului. Problemele tipice pentru ”amatorii” calculatorului sunt: sindromul de tunel carpian (de asemenea, cunoscut sub numele de neuropatia mediană a încheieturii mâinii), sindromul vertebral, respirator (pulmonar sau toracic) și sindromul de stază (venoasă, vasculară a picioarelor). Cu toate acestea, cel mai frecvent este considerat sindromul oftalmic, ce include simptome cum ar fi roșeața ochilor, durerea și senzația de arsură în ochi, senzația de "nisip" în ochi, vedere încețoșată, vedere dublă (diplopia), încetinirea orientării de la obiectele apropiate la cele îndepărtate și viceversa, obosirea rapidă a ochilor în timpul cititului ș.a.

Metoda cea mai eficientă pentru a preveni sindromul ocular al utilizatorului de calculator (computer vision syndrome) este limitarea timpului de aflare la calculator. Din moment ce acest lucru nu este întotdeauna posibil, ar trebui respectate unele recomandări pentru crearea condițiilor de lucru la calculator.

Condiții necesare de lucru la calculator:

  • Alegeți postura corectă. Și anume, drept în fața monitorului, partea de sus a acestuia trebuie să fie la nivelul ochilor sau puțin mai jos.
  • Respectați distanța dintre ochi și monitor - 55-60 cm. Partea de jos a monitorului trebuie să fie înclinată sub un unghi (un pic mai aproape).
  • Alegeți un scaun confortabil pentru lucru la calculator. Este de dorit să fie unul ergonomic (ortopedic), cu cotiere și tetiera.
  • Înălțimea scaunului trebuie să fie astfel, încât mâinile puse pe tastatură sa fie aranjate orizontal.
  • Luați pauze de 15-20 minute la fiecare oră. Pauza în timpul careia navigați pe Internet sau vă jucați la computer, nu este luată în considerare.
  • Respirația trebuie să fie ritmică și lină, fără întârziere.
  • Efectuați exerciții pentru ochi cât mai des posibil.

Acestea sunt regulile de bază, care ar trebui să fie cunoscute de către toți cei care lucrează la calculator. Fiți cu noi pe facebook: