Fii Sanatos


Depresia de toamnă? – Fii învingător!

25/10/18 (784 vizualizari)

Lipsa razelor solare, zilele mai scurte și mai întunecate, toate acestea pot declanșa tulburari afective sezoniere, provocând stări de depresie și oboseală. De fapt, este ușor să le eviți!

Fii o persoană matinală

Russell Foster, specialist în neurologie, spune că o plimbare la aer liber timp de 30 de minute, între orele 6 și 10 dimineața – atunci când lumina soarelui este cea mai puternică, este cea mai eficientă metodă pentru evitarea depresiei. ”Chiar și într-o zi cu nori, lumina de afară este de la 500-1000 de ori mai intensă decât în birou sau casă”, explică el. 

”Cercetările arată că, expunerea la razele solare dimineața devreme, ajută la resetarea ceasului nostru biologic și în lupta cu tulburările afective sezoniere.”

Savurează din frumusețea naturii!

Conform unui studiu de la Universitatea din Essex, petrecerea timpului în aer liber poate stimula starea de spirit și respectul de sine. O plimbare în mijlocul naturii, cu atât mai mult dacă este matinală, ameliorează starea de spirit. Vizitează mai des pădurile sau parcurile, pentru a te bucura de culorile superbe ale toamnei.

Respectă regimul de somn

Să te trezești epuizat din somn, să fii somnolent pe parcursul zilei este ceva obișnuit pentru toamnă. Orele de întuneric duc la creșterea nivelului de melatonină – hormonul somnului, care te face să te simți somnoros în timpul zilei și agitat noaptea. De multe ori influențăm negativ regimul nostru de somn-veghe, consumând cafea în cantități exagerate – pentru a rămâne cât mai mult în stare de veghe și alcool – pentru relaxare înainte de somnu. Dar, dacă vrei să scapi de depresie, este important să-l respecți pe ”Măria sa Somnul”.

E bine să ieși mai des cu prietenii

Studiile arată că ”o vorbă” cu prietenii ține depresia la distanță. Cu toate că e mult mai simplu să lenevim în fața televizorului, rezervează măcar o zi pe sătămână pentru a te vedea cu prietenii.

Reîmprospătează viața sexuală

Să ne simțim în timpul verii mai sexy și mai plin de viață, pare a fi destul de fiziologic. Lumina solară excesivă stimulează eliberarea hormonilor ”fericirii” ca serotonina, dopamina, testosteronul, stimulând pofta sexuală.

Evită scăderea libidoului toamna, înlocuiește rutina și diversifică viața sexuală. Organizează o escapadă sexuală la prânz în weekend sau pentru orele 21, după ce copiii merg la culcare, și nu la orele 23, atunci când pleoapele cad de oboseală. ”Și dacă așteptați întotdeauna ca partenerul să vă instige la sex, pierdeți mult”, adaugă sexologul Tracey Cox. ”Inițierea unei schimbări poate stimula creșterea libidoului și cataliza viața sexuală.”

Terapia prin zâmbet

Zâmbetul este crucial pentru stimularea endorfinelor, substanțe chimice ce induc starea de bine. Înregistrează emisiunile sau filmele preferate pentru a le viziona în mod regulat, rezervează bilete pentru diferite show-uri, concerte sau invită prietenii pentru a petrece serile împreună.

Meditează

Un studiu american recent a constatat că meditația este la fel de eficientă ca și antidepresivele în prevenirea depresiei. Iată o metodă simplă pentru meditare: aprinde o lumânare și privește la flacăra pâlpâitoare timp de 10 minute – aceasta va permite ca mintea să elibereze orice gînd și să zboare.

Acupunctura

Acupunctura este o metodă bună pentru a elibera endorfine în organism. ”Acele acționează ca comutatoare în circuitele corpului, eliberând energia stagnantă și lăsând-o să circule prin corp”, explică acupuncturistul Lisa Sherman. ” Acest lucru îmbunătățește calitatea somnului, precum și crește bunăstarea generală.”

Și alimentația e importantă!

Zilele mai scurte și lipsa de soare reduce eliberarea de serotonină – ”hormonul fericirii”. Organismul sintetizează serotonina dintr-o substanță chimica numită triptofan, care se găsește în unele alimente cum sunt produsele lactate, peștele, bananele, curmalele uscate, soia, migdalele și alunele, dulciurile. Dar, fiți atenți la kilograme!

Menține nivelul fierului

Ești epuizat, palid și îți este dificil să te concentrezi? Ar putea fi vorba de un deficit de fier – cea mai frecventă deficiența nutrițională. Unele cercetări sugerează că doar una din 10 persoane au un aport adecvat de fier. Poți să ai un nivel scăzut de fier chiar dacă nu ești anemic.Femeile au nevoie de o porție dublă de fier în fiecare zi! Consumul alimentelor bogate în acest element – carnea roșie, peștele, ouăle, păinea, cerealele integrale, leguminoasele, legumele cu frunze verzi și fructele uscate – vor suplini acest deficit. Fiți cu noi pe facebook: