Fii Sanatos


Explicăm pe degete: cât trebuie să măncăm zilnic

20/10/17 (573 vizualizari)

Revista Guard Your Health a publicat un ghid special, care explică cantitatea necesară de alimente consumate zilnic.

Acesta reprezintă o metodă alternativă, ce poate înlocui dietele istovitoare. Nu mai este necesară numărarea caloriilor! Iar relația ta cu frigiderul va deveni una de prietenie! Va trebui doar să memorizezi normele...

Experții în domeniul sănătății susțin că, dacă nu respecți cantitatea alimentelor consumate, te supraalimentezi, uneori chiar de 5 ori și mai mult! Aceasta nu este o glumă! Un studiu efectuat la Departamentul de Alimentație și Nutriție de la Universitatea din New-York, a ajuns la concluzia că în SUA, în ultimii 20 de ani, a crescut de două ori cantitatea de alimente consumate.

Numită și „dieta mâinii” ghidul reprezintă un punct de reper excelent. Pe lângă faptul că poți scăpa de kilogramele în plus, fără a renunța la alimentele preferate, vei profita și de beneficii pentru sănătate cu perspectivă de viitor. Ghidul susține diversificarea maximală a alimentației. Ceea la ce va trebui să renunți pentru început sunt dulciurile și produsele de patiserie.

Esențialul – respectarea porțiilor alimentare. La început poate să ți se pară că e cam puțin, dar apoi vei înțelege că de mai mult nu ai nevoie. Mărimea mâinii tale este proporțională cu dimensiunea organelor interne, responsabile de primirea și procesarea alimentelor. Deci, dacă te gândești la cât mănânci și porțiile nu depășesc mărimea mâinii tale, atunci poți fi sigur că nu vei supraîncărca organismul și procesul de digestie.

Iată cantitatea zilnică necesară de produse alimentare care îți vor asigura o siluetă de invidiat!

  1. Produse vegetale – două mâini împreunate
  2. Carbohidrați (orez, paste făinoase etc.) – partea anterioară a pumnului
  3. Carne și proteine – palma deschisă (fără degete)
  4. Fructe – un pumn
  5. Cantitatea zilnică de grăsimi, cum este, de exemplu, untul, nu ar trebui să depășească vârful degetului arătător.
  6. Brânzeturi (brînză, cașcaval etc.) – două degete împreunate.

Începe să porționezi alimentele pentru a duce un stil de viață sănătos și a menține o greutate corporală normală.
Această dietă poate fi bienvenită pentru oricine, dar dacă suferi de o afecțiune specifică, e mai bine să consulți un nutriționist.