Fii Sanatos


Pepenele galben - aliatul sănătății tale

20/10/17 (968 vizualizari)

Dulce și zemos, pepenele galben este un desert fabulos pentru zilele toride de vară şi poate fi, în acelaşi timp, un aliat imbatabil contra multor probleme de sănătate, datorită multitudinii de vitamine şi substanţe nutritive conţinute. Acesta este un fruct ideal pentru hidratarea organismului şi substituirea mineralelor pierdute prin transpiraţie.

Nutriţioniștii susțin că, pepenele are un aport caloric scăzut - 34 calorii/100 g şi constituie o sursă excelentă de vitamine antioxidante (vitamina A, cu rol important în acuitatea vizuală şi vitamina C, cu rol în întărirea sistemului imunitar), fiind ajutorul ideal al organismului, când vine vorba de neutralizarea radicalilor liberi.

Flavonoizii conținuți de pepenele galben (beta-caroten, luteina, zeaxantina și criptoxantina) au capacitatea de a proteja celulele și alte structuri fiziologice de radicalii liberi. Acest proces benefic reduce considerabil riscul de dezvoltare a cancerului de colon, de prostată, mamar, endometrial, pulmonar și pancreatic.

Pepenele galben este un ajutor de nădejde pentru sănătatea pielii! Datorită conţinutului ridicat de vitamina K, este un tonic natural pentru ten, încurajând circulaţia sângelui şi, astfel, regenerarea rapidă a celulelor pielii. De asemenea, conţinutul ridicat de apă asigură hidratarea, revigorarea şi detoxifierea organismului. Aplicat extern, simplu sau în combinaţie cu alte ingrediente, ajută la menţinerea tinereţii pielii, fiind un ajutor în combaterea ridurilor, datorită nivelului ridicat de antioxidanţi pe care îi conţine. Pentru hidratarea tenului uscat, calmarea iritaţiilor şi a arsurilor solare, se poate masa faţa cu suc de pepene galben proaspăt stors sau se pot aplica felii subţiri de pepene, abia scos de la frigider.

Este recomandat şi celor care vor să slăbească, dar, ca orice aliment consumat în exces, poate să devină duşmanul siluetei noastre. Astfel, dacă dorim să consumăm pepene galben, putem consuma 2 felii, fără să ne facem griji că s-a produs un surplus de calorii.

Când vine vorba de sarcină, pepenele galben este recomandat viitoarelor mămici, deoarece conţine acid folic, un nutrient important pentru dezvoltarea corectă a sarcinii şi prevenirea apariţiei anemiei și defectelor congenitale ale bebeluşului.

Cercetătorii de la Institutul Naţional Francez au descoperit că antioxidanţii enzimatici, SOD (superoxid dismutaza – antioxidanții tinereței), precum cei conţinuţi de pepenele galben, scad nivelul proteinelor de stres care se acumulează în intestine. Iar datorită conţinutului ridicat de apă asigură hidratarea, revigorarea şi detoxifierea organismului.

Vitamina A din pepenele galben combate oboseala oculară şi ajută la menţinerea acuităţii vizuale, protejând ochii de multe afecţiuni cauzate de înaintarea în vârstă, cum ar fi degenerescenţă maculară, cataracta sau glaucomul.

În acelaşi timp, conţinutul crescut de potasiu şi vitamina C reglează tensiunea arterială şi ritmul cardiac.

Fibrele din pepenele galben au capacitatea de a scădea nivelul colesterolului şi a trigliceridelor, iar aportul masiv de vitamina A din acest fruct previne oxidarea colesterolului rău (LDL) şi depunerea sa pe pereţii vaselor de sânge. De asemenea, fibrele ajută în caz de constipaţie şi ajută la potolirea senzaţiei de foame.

Pepenele galben s-a dovedit a fi foarte bun pentru funcționarea optimă a glandei tiroide și de aceea ne este recomandat chiar consumul zilnic al acestui aliment. Astfel, tinerii cu vîrsta cuprinsă între 16-34 de ani ar trebui să consume 600 de g de pepene galben pe zi, adulții cu vîrsta cuprinsă între 35-49 de ani - 750 de g pe zi, iar persoanele mai în vîrstă - 50-65 de ani – 400 de g pe zi.

Seminţele de pepene galben, fierte în lapte sunt recomandate împotriva calculilor biliari. Dacă bolnavul nu primeşte recomandări speciale, sucul de pepene galben se consumă de trei ori pe zi, înainte de fiecare masă, adaugând într-un pahar cu suc o lingură cu miere.

Nu se recomandă: persoanelor care suferă de probleme digestive (enterită, colită, dispepsie), insuficiență renală. De asemenea, este indicat să evitaţi consumul de pepene galben care nu este destul de copt, pentru că poate provoca indigestie şi diaree. Pepenele galben este destul de greu de digerat de stomacul copiilor, poate provoca colici, motiv pentru care se recomandă ca acest fruct să fie consumat doar peste vârsta de doi ani. Fiți cu noi pe facebook: