Fii Sanatos


8 lucruri care te lasă fără erecție

03/12/18 (893 vizualizari)

Este EA nudă sau îmbrăcată, în ciorapi sexy sau în pantalonii bunicii – erecția depinde de nivelul tău de testosteron – hormonul sexual masculin.

Cred că știai că erecția este dependentă, în mare parte, de fluxul de sînge. Deci, pentru a avea erecții bune, inima ta, organul care pompează sânge, trebuie să fie mereu în formă. Orice lucru care impune efort asupra inimii, cum ar fi greutatea excesivă sau fumatul, tind să preia conducerea asupra organului tău masculin.

Al doilea factor esențial pentru o erecție puternică este testosteronul. Și iată câteva momente neașteptate care pot afecta bărbăția ta: Fiți cu noi pe facebook:

  1. Bonurile de plată. Daca ești obsedat să ții evidența cheltuielilor, mai bine să o faci pe calculator, în Excel și nu prin răsfoirea frecventă a bonurilor de plată create din hârtie termostabilă și acoperite cu o substanță numită biosfenol A (BPA). Într-un studiu publicat în jurnalul “Fertility and Sterility” se arată că bărbații în urina cărora s-a găsit o concentrație crescută de BPA aveau un număr redus de spermatozoizi viabili. În plus, valorile crescute de BPA au fost asociate și cu disfuncțiile erectile și scăderea apetitului sexual la bărbați.

  2. Dulciurile. Consumul de zahăr, sub formă de o felie de tort sau un pahar de suc, determină o creștere marcată a nivelului de glucoză din sânge și eliberarea de insulină. Aceasta modifică producția de testosteron, cu afectarea calității erecției, constată un studiu realizat de cercetători irlandezi și americani. Această legătură zahăr-insulină-testosteron corespunde și nivelului de vârf al testosteronului în momentul erecțiilor matinale, atunci când nivelul zahărului în sânge e minim.

  3. Somnul insuficient. Un somn mai puțin de 5 ore pe parcursul câtorva zile la rând, este suficient pentru micșorarea nivelului de testosteron cu 10%, sunt constatările cercetătorilor de la Universitatea din Chicago, în baza unui studiu efectuat în rândul tinerilor sănătoși. Somnul este esențial pentru producerea de testosteron. Deci, dacă nu primești o porție suficientă de somn, în jur de 8 ore pe noapte, să nu fii surprins dacă vei avea o erecție „nesigură”, sugerează studiul.

  4. Bebelușul în dormitor. Prezența bebelușului în dormitorul părinților – scade secreția de testosteron cu 7%, relatează un studiu efectuat în cadrul Universității Notre Dame și Northwestern.

  5. Dieta pe bază de soia. Cu regret, ingredientul favorit al fiecărui vegetarian are "proprietăți estrogen-like", care subminează nivelul testosteronului din organism, constată un studiu de la Harvard Medical School. Puțină soia nu va afecta libidoul. Însă, studiul demonstrează că o dietă doar pe bază de soia - ar putea provoca dificultăți pentru erecție.

  6. Spațiile închise. Vitamina D joacă un rol important în producerea de testosteron. În cazul aportului insuficient de vitamina D prin expunere la soare sau dietă, nivelul de testosteron din organism scade cu 20% sau mai mult, conform cercetărilor din Germania și Austria. Dar iată și partea bună a lucrurilor: doar 15 minute de expunere la soare a mâinilor și picioarelor, la miezul zilei, este suficientă pentru a obține doza necesară de vitamina D, conform recomandărilor de la Harvard Medical School.

  7. Jogging-ul. Alergatul pe o distanță de 60 km sau mai mult, în fiecare săptămână, ar putea scădea nivelul de testosteron cu 17%, arată o cercetare de la Universitatea din British, Columbia.

  8. Alcoolul. Nuuuu! Sperai ca alcoolul să nu apară în această listă?! Regret, dar mai multe componente din băuturile alese de tine – începând cu hameiul din bere până la principalii componenți din vin și lichior – insuflă chef cu substanțe ”estrogen-like”, care par să reducă testosteronul, arată un studiu de la Universitatea din Oklahoma. Vestea bună – trebuie să consumați mai mult de două pahare de alcool pe zi, pentru a experimenta o ”criză de bărbăție”, explică surse de la Universitatea din Wisconsin.

http://www.menshealth.com