Fii Sanatos


Tai Chi – meditație în mișcare

24/08/18 (142 vizualizari)

Dacă ați observat în parc grupuri de oameni care practică mișcări lente și atente, de intensitate redusă, fără greutăți, să știți că e vorba de Tai Chi. Aceasta este o practică ce combină elemente ale medicinei chineze antice, filozofie și arte marțiale. Ideile Tai Chi reprezintă antiteza programelor moderne de exerciții, care impun o activitate rapidă și viguroasă.

Dacă credeați că Tai Chi poate părea banal, chiar plictisitor, atunci experții sunt de altă părere.

Tai Chi este studiat pe larg și are beneficii asupra sănătății, variind de la cifre mai bune ale tensiunii arteriale până la o minte mai clară. Michael Irwin, profesor de științe comportamentale și director la Mindful Awareness Research Center at UCLA, susține că a observat la persoanele care practică Tai Chi o îmbunătățire a imunității față de viruși și ameliorarea răspunsului la vaccin.

În ultimii 15 ani, au fost publicate mai mult de o duzină de studii, care leagă Tai Chi cu scăderea ratei de insomnie, depresie, boli și inflamații. Specialiștii afirmă că cu timpul, persoanele care practică Tai Chi, pot atinge niveluri similare de fitness ca și cei care practică alte forme de terapie fizică.

Un studiu din American Journal of Epidemiology a concluzionat că Tai Chi este aproape la fel de eficientă ca jogging-ul, privitor la reducerea riscului de deces la bărbați. Iar, o altă recenzie din PLOS One a constatat că, această practică poate îmbunătăți capacitatea și rezistența inimii și plămânilor, chiar și pentru adulții sănătoși. O parte din aceste beneficii se datorează efectelor calmante ale Tai Chi asupra sistemului nervos simpatic. La fel ca și exercițiile aerobice, Tai Chi pare să mărească ratele hormonale și frecvența ritmului cardiac legate de activitatea joasă a sistemului nervos simpatic, ceea ce poate explica, parțial, legăturile sale cu o inimă și plămâni mai puternici.

Dar, cum pot aceste exerciții de intensitate scăzută, să ofere avantaje de fitness? Irwin afirmă că unul din cele mai uimitoare lucruri pe care le-a descoperit este că impactul fiziologic al Tai Chi nu este explicat prin componenta sa de activitate fizică, ci prin calitatea sa meditativă. Este ca o meditație pe roți, spune dr. Peter Wayne, director de cercetare la Osher Center for Integrative Medicine at Harvard Medical School. Puteți obține toate piesele cognitive ale meditației – claritate mentală, concentrare, gânduri pozitive și reducerea stresului.

Tai Chi poate fi, de asemenea, o formă mai abordabilă de antrenare a atenției, pentru cei care se luptă cu forma de meditație ”sit-and-breathe”. Irwin susține că direcționarea atenției asupra corpului și mișcărilor mâinilor, cu echilibru și flexibilitate, este mai ușoară pentru multe persoane, decât concentrarea respirației.

Tai Chi poate fi deosebit de sănătos pentru adulții vârstnici sau bolnavi, care nu pot efectua forme mai viguroase de activitate fizică. Acest tip de meditare este asociat cu îmbunătățirea echilibrului și mobilității, reducerea riscului de căderi și un timp de reacție mai bun.

Dar, poate cel mai convingător motiv pentru a exersa Tai Chi este capacitatea sa de a consolida conexiunea dintre minte și corp, ceea ce vă poate ajuta să vă mișcați prin viață cu o mai mare conștientizare și plăcere. Fiți cu noi pe facebook: