Fii Sanatos


6 stimulatori ai imunității de care ai nevoie chiar acum!

10/03/20 (444 vizualizari)

Nas înfundat, voce nazonată, șervețele... accesorii nu chiar potrivite pentru un început atât de frumos de primăvară.

Da, remediile pe bază de paracetamol sau ibuprofen pot face față, dar nutriționiștii spun că este mult mai simplu să evităm în general aceste neplăceri. Iar un regim alimentar bine ajustat ne va înarma cu un sistem imun de invidiat.

Stimulator al imunității # 1: vitamina A

Vitaminele A și C ambele funcționează ca antioxidanți-cheie în organism – ele protejează celulele față de stresul oxidativ indus de factori externi, poluare, stres și îmbătrânire.

O revizuire din 2008 privind efectele vitaminelor asupra sistemului imun, a raportat că deficitul de vitamina A a fost asociat cu defecte ale răspunsului imun intestinal și un risc crescut de mortalitate asociată cu infecții gastro-intestinale, dar și respiratorii.

Deficitul de vitamina A se manifestă prin piele uscată, ochi uscați sau vedere slabă pe timp de noapte.

Surse de vitamina A: spanac, morcov, cartofi dulci, ardei gras, precum și macrou, somon, ton, unt, brânză și ouă.

Stimulator al imunității #2: vitamina C

Vitamina C dotează sistemul imun uman cu proprietăți antimicrobiene, protejând astfel celulele de agresiunea factorilor nocivi. Conform datelor Centrului Național de Biotehnologie, vitamina C contribuie și la reducerea duratei infecțiilor tractului respirator.

Deficitul de vitamina C se manifestă prin slăbiciuni generale, sângerarea gingiilor, regenerare dificilă a plăgilor.

Surse de vitamina C: broccoli, varză de Bruxelles, conopidă, ardei, spanac, varză, roșii, dovlecei, cartofi, portocale, lămâie și fructe de kiwi.

Stimulator al imunității # 3: vitamina D

Vitmaina D la fel este un stimulator al imunității, în special în perioada rece a anului.

Cunoscută și ca vitamina soarelui, vitamina D posedă efect antiinflamator, contribuie la sănătatea oaselor, îmbunătățește răspunsul imun față de diverse infecții, inclusiv gripa sau infecții ale tractului respirator superior.

Deficitul de vitamina D este asociată cu risc crescut de boli cardiovasculare, scleroză multiplă, artrită reumatoidă, diabet de tip 1, rahitism la copii și osteoporoză la adulți.

Cum să obțineți vitamina D: Conform Centrul Național de Biotehnologie, doar 5-10 minute de expunere solară a brațelor, picioarelor sau feței, de două-trei ori pe săptămână, alături de un aport suplimentar de vitamina D va oferi organismului un nivel suficient de vitamina D.

Surse alimentare de vitamina D: pește gras, precum ton și macrou, ficat de vită, brânză, gălbenuș de ouă, produse lactate, suc de portocale, lapte de soia și cereale.

Stimulator al imunității # 4: Fructe de soc

Fitoterapia la fel joacă un rol esențial în activitatea sistemului imun.

Extrasul din fructe de soc este pe larg folosit ca tonizant al sistemului respirator. Astfel, un studiu efectuat în 2016 a demonstrat pe un grup de 60 persoane, că cei care au folosit fructe de soc au scăpat de simptomele răcelii cu 4 zile mai repede comparativ cu grupul de control.

Mai mult, cercetările susțin că extrasul din fructe posedă activitate antivirală atât împotriva virusului gripal, cât și herpes simplex – datorită fitoncidelor care deteriorează capetele de hemagglutinină de pe exteriorul virusurilor, împiedicându-le multiplicarea.

Stimulator al imunității # 5: Salvia

Salvia este folosită în mod tradițional în tratamentul diferitor infecții - inhibă replicarea virală și bacteriană. Rezultatele cercetărilor descrise în Jurnalul de Medicină Tradițională Complementară susțin că această plantă posedă efecte antiinflamatorii, anti-nociceptive (blocante ale durerii), antimicrobiene, hipoglicemice, hipolipidemice, anticancerose și de îmbunătățire a memoriei.

Consumul de ceai preparat din salvie proaspătă ameliorează tusea și durerile de gât. Fiți cu noi pe facebook:

...Nu uitați ! un regim alimentar echilibrat este esențial pentru sănătatea sistemului imun :

 

Sursa: www.healthista.com