Fii Sanatos


6 recomandări alimentare pentru prevenirea cancerului

20/10/17 (1711 vizualizari)

 

Recent, în revista Journal of the American College of Nutrition (Washington, SUA), au fost publicate șase principii alimentare, care ar reduce riscul de dezvoltare al cancerului. Aceste principii se bazează pe o dietă bogată în alimente de origine vegetală.

Principala recomandare a oamenilor de știință este de a respecta ”o dietă pe bază de fructe, legume și leguminoase", afirmă Neal Barnard, autorul studiului, președintele Comitetului Medicilor și profesor al George Washington University School of Medicine and Health Sciences. "Alimentele vegetale oferă un efect antioxidant și contribuie la menținerea unei mase corporale sănătoase, reducând pe termen lung riscul pentru toate tipurile de cancer."

Reduceți riscul de cancer colorectal prin excluderea din alimentație a cărnii roșii și celei prelucrate

Consumul zilnic a 50g de semifabricate din carne, echivalentul a două felii de șuncă sau salam, crește riscul cancerului colorectal cu 21%. Iar întrebuințarea zilnică a 120g carne roșie crește riscul cancerului colorectal cu 28%. Substanțele ce se conțin în aceste produse, cum sunt fierul, nitriții, aminele heterociclice și surplusul de aminoacizi esențiali, stimulează creșterea celulelor canceroase în organism.

Evitați carnea coaptă, prăjită, fiartă

Se recomandă de a evita carnea coaptă, prăjită, fiartă, pentru a reduce riscul cancerului colorectal, mamar, de prostată, renal, dar și pancreatic.

Patru tipuri de amine heterociclice (HCAs) sunt asociate cu cancerul colorectal. Nivelul HCAs crește în timpul pregătirii cărnii la temperaturi înalte. Fiind ingerate, HCAs pot perturba sinteza ADN-ului.

Reduceți riscul de dezvoltate a cancerului de prostată prin limitarea sau excluderea produselor lactate

Consumul a 35g de proteine din lapte în fiecare zi, echivalentul unei căni mare de brânză de vaci, crește riscul cancerului de prostată cu 32%, iar 2 pahare de lapte în fiecare zi - crește riscul cu 60%. Suplimentele de calciu au același efect ca și consumul de lapte. Bărbații care consumă mai mult de 400 de mg de calciu pe zi, au un risc crescut cu 51% de dezvoltare a cancerului de prostată.

Limitarea sau evitarea consumului de alcool

Limitarea sau evitarea consumului de alcool, pentru a reduce riscul de dezvoltare a cancerului bucal, faringian, laringian, esofagian, cancerului colorectal și mamar.

Consumul unei băuturi alcoolice în săptămână crește riscul cancerului cavității bucale, faringelui și laringelui cu 24%. Două sau trei băuturi alcoolice pe zi cresc riscul cancerului colorectal cu 21%. Toate tipurile de băuturi alcoolice (vin, bere ș.a.) contribuie la creșterea riscului de dezvoltare a cancerului.â

Fructele și legumele

Fructele și legumele reduc riscul apariției mai multor tipuri de cancer frecvent întâlnite.

Fructele și legumele, în special legumele cu frunze verzi, pot reduce riscul general de a dezvolta cancer. Consumul ridicat de legume crucifere, cum ar fi broccoli, varza, napul, este asociat cu un risc de 18% mai redus a cancerului colorectal, pulmonar și gastric. La femeile ce consumă legume bogate în carotenoizi, cum ar fi morcovii și cartofii, este redus riscul de dezvoltare a cancerului mamar cu 19%. În general, la femeile care consumă cantități mari orice tip de fructe sau legume, scade riscul de dezvoltare a cancerului mamar cu 11%. Produsele din tomate s-au dovedit a reduce riscul de cancer gastric cu 27%.

Usturoiul și ceapa reduc semnificativ riscul de cancer gastric, în timp ce dieta de vest (cu conținut mare de carne și grăsimi și o cantitate minimă de fructe și legume) dublează riscul. Unele componente din soia, ceaiul verde, turmeric, strugurii, roșiile au capacitatea de a regla apoptoza (proces natural de distrugere a celulelor nesănătoase) – una dintre cele mai importante moduri de prevenire a cancerului.

Consumați produse pe bază de soia

Consumați pe larg produse pe bază de soia, pentru a reduce riscul dezvoltării cancerului mamar, dar și riscul recidivelor, creșterii mortalității după tratamentul acestui tip de cancer.

Datele din țările asiatice și occidentale arată că, produsele pe bază de soia sunt asociate cu un risc redus de cancer. La femeile din China, ce consumă încă din adolescență, mai mult de 11,3 g de proteine de soia pe zi, echivalentă cu o jumătate de cană de boabe de soia fierte, au un risc redus cu 43%, de dezvoltare a cancerului mamar în timpul premenopauzei. Studiile efectuate la Shanghai arată că la femeile cu cancer mamar, care au consumat 11g de proteine de soia pe zi, scade riscul recidivelor și rata mortalității cu aproximativ 30%. Fiți cu noi pe facebook:

Și studiile din SUA arată că cantitatea mare de isoflavonoide din produse din soia, reduce riscul recidivelor și mortalității la femeile cu cancer mamar. La selectarea produselor din soia se dă preferință celor naturale, și nu concentratelor de proteine de soia din pulberi sau comprimate.