Fii Sanatos


А на носу что?... – Масленица!

20/10/17 (1191 vizualizari)

Atmosfera de sărbătoare cuprinde întreaga țară. Mirosul îmbietor al bliniilor face ca în ajunul Postului Paștelui zeci de oameni să se răsfețe cu tot felul de sortimente de delicatese. Dar, cum să guști din toate și să rămâi în formă?!

  1. Reduceți din calorajul clătitelor.

Clătitele cu cele mai variate umpluturi sunt felul principal de mâncare la acestă masă festivă. Valorile nutriționale per porție este de aproximativ 500 calorii! Dar ce se întâmplă dacă servești pe zi cinci porții de clătite cu ciocolată, lapte condensat, icre roșii, carne și ceapă, cremă fiartă?

Iată câteva trucuri simple care vor face bliniile mai puțin calorice: 

  • pregătiți bliniile din aluat pe bază de apă plată sau kefir, fără drojdie și lapte;
  • evitați să ungeți clătitele cu unt;
  • adăugați în aluat albușuri în loc de ouă întregi;
  • înlocuiți sau combinați făina de grâu cu alte tipuri de făină: de hrișcă, mazăre, ovăz, porumb, orez, orz.

Mâncați și produse bogate în fibre alimentare, care vor contribui la normalizarea digestiei. Calorajul poate fi redus și din contul adaosurilor din legume sau fructe. Gustul în nici un fel nu va avea de suferit!

      2.  Alegeți topping-uri cu un nivel redus de calorii.

În loc de smântână cu zahăr sau lapte condensat – optați pentru clătite dulci cu fructe de pădure, miere sau chiar gem de fructe. O altă opțiune sunt merele coapte, cu stafide.
Alte umpluturi delicioase, dar și dietetice sunt brânza de vaci cu verdeață, ton cu castraveți proaspeți, salată proaspătă din roșii, ardei, salată verde, fasole fiartă, tocană din legume, piept de pui fiert cu porumb (pentru cei care sunt absolut dependenți de carne).

      3.  Combinați corect produsele!

Sistemul alimentării separate a fost o inovație reală în domeniul pierderii în greutate, care a dovedit că, aproape tot ce mâncăm este incompatibil! Deci, nu sunt compatibile pentru organism nici pârjoalele cu cartofi, și nici salatele dulce-acrișoare din fructe. Există tabelul compatibilității produselor alimentare, conform cărora se recomandă să alegeți adaosurile pentru blinii.

      4. Nu uitați niciodată de dimensiunea porției!

Pentru o persoană care tinde să fie mereu în formă,o porție normală constituie o blinie cu un adaos dietetic. Puteți servi și cinci porții, dar la cinci mese diferite. În acest caz însă, se recomandă să nu mai mâncați nimic nici la micul dejun, nici la prânz și nici la cină. Dacă doriți să gustați din mai multe feluri de blinii, atunci luați doar o porțiune și nu una întreagă. Porția va fi aceeași, caloriile aceleași, dar gustul – diferit.

Motivarea e un moment forte pentru a ține totul sub control. Amintiți-vă cât mai des din ce cauză doriți să slăbiți, câte kg au mai rămas până la atingerea scopului, cât e de greu să reveniți la un regim normal după sărbători.

      5. Nu serviți băuturi atunci când mâncați clătite!

Această axiomă are o explicație foarte simplă. În primul rând, atunci când alimentele solide sunt ingerate concomitent cu cele lichide (sucuri, ceai, vin), în stomac începe un proces activ de fermentare, cu diluarea sucurilor gastrointestinale și încetinirea digestiei. În al doilea rând, împreună cu o prietenă bună și un ceai dulce, se servesc de obicei de două ori mai multe clătite.

Ce poți face? Puteți lua o înghițitură sau două de ceai din mentă, melissa sau ghimbir (rădăcina acestuia îmbunătățește motilitatea intestinală). A doua opțiune - să serviți băuturile înainte de masă. Atunci apare întrebarea: de ce până la masă se poate, iar după – nu?! Este important să păstrați intervalul de timp - un pahar de apă (care poate fi și cu suc de lămâie) cu 20 de minute înainte de degustarea bliniilor delicioase. Astfel digestia va fi declanșată (sucul pancreatic se va elimina mai activ), iar stomacul va necesita o porție mai mică de alimente.

      6. Serviți bliniile de dimineața!

Pur și simplu pentru că dimineața stomacul poate fi încărcat un pic mai mult. Deci, pregătim clatitele dimineața, pentru micul dejun în familie. În timpul pauzei de prânz, puteți încerca din nou ceva extraordinar și incredibil de gustos. Dar blinii seara - nu, nu, nu!

      7. Folosiți condimente!

Dacă doriți să reduceți din efectele negative ale clătitelor asupra figurii – presărați-le cu condimente.
Pregătiți un amestec-miracol după cum urmează: se amestecă o lingură semințe de mărar, chimen și coriandru, jumătate de linguriță de cuișoare și aceeași cantitate de semințe de anason. Ierburile se mărunțesc și se folosesc sub formă de pulbere parfumată pentru clătitele savuroase. Acest amestec va ajuta la îmbunătățirea digestiei (crește secreția de enzime, iar proteinele, grăsimile și carbohidrații sunt descompuși mai repede).
Merită o încercare, cel puțin de dragul experimentului. Mai mult decât atât, compoziția amestecului poate fi schimbat după dorință.

      8. Plimbări la aer liber

Ce fel de Maslenita fără plimbări și distracții?! Deci, se recomandă să vă plimbați mai mult! Cei care se plimbă mai mult, pot mânca și calorii mai multe! Important este de a obține un echilibru între consumul de energie și necesitățile organismului.

      9. Nu evitați exercițiile fizice

Sărbătoarea - nu este un motiv pentru relaxare. Consecințele excesului de blinii vor fi ușor înlăturate prin anternamentele din sala de sport! Sunt suficiente și câteva exerciții simple și rapid de efectuat în condițiile casei. Fiți cu noi pe facebook:

    10. Respectați Postul Mare!