Fii Sanatos


Răcirea bruscă a timpului! Cum să menții sănătatea într-o stare bună?!

20/10/17 (1288 vizualizari)

Mercurul din termometre a coborât sub zero. Acest val de frig este o adevărată încercare pentru vasele noastre și o amenințare pentru sănătate. Cum putem ajuta organismul să reziste?

Oamenii absolut sănătoși nu reacționează la schimbările climacterice, dar, după cum știm, aceștea sunt foarte puțini. Însă, dacă schimbarea condițiilor vremii (umedității, temperaturii, presiunii atmosferice, furtunile magnetice sau exploziile solare) vă provoacă dureri de cap, creșterea tensiunii arteriale, letargie, palpitații, dureri articulare, agravarea bolilor cronice, micșorarea capacitații de muncă - atunci sunteți meteosensibil.

Mai frecvent reacționează la schimbarea vremii cei, care suferă de boli cardiovasculare, astm și alergii. Pentru ei variațiile de temperatură pot deveni un test serios de rezistență. În grupul de risc sunt și locuitorii orașelor care, deseori, se alimentează incorect, se mișcă puțin și nu fac față stresului.

  1. În timpul unui val de frig (sau încălzirii bruște, furtunii magnetice sau schimbării presiunii atmosferice), și mai bine cu câteva zile înainte de acesta, încercați să evitați stresul, nu consumați alimente grase sau prajite și alcool.
  2. Un somn sănătos vă va ajuta sa rezistați capriciilor naturii. În această perioadă este deosebit de important să respectați regimul zilei și să dormiți cel putin 7-8 ore pe zi.
  3. Lăsați pentru altă dată activitățile cu efort fizic greu. O gimnastică de dimineața va fi, dimpotrivă, foarte binevenită, și va acționa în mod benefic asupra inimii și vaselor de sânge.
  4. Evitați excesul de băuturi cu cafeina: ceaiul și cafeaua ar trebui înlocuite cu infuzii de plante, cum ar fi menta, roiniță și altele.


Valul de frig ne amenință cu răceli și alte probleme asociate unui sistem imunitar slăbit. Organismul are nevoie de timp să se adapteze la frig. Ieșind dintr-o încapere cu temperatură confortabilă în stradă, mai ales, fiind îmbrăcat subțire, este atât de ușor de a face tuse sau a prinde o răceala. Cu toate acestea, există modalități de a trece în condiții de siguranță perioada de răcire bruscă a vremii. Fiți cu noi pe facebook:

  1. În primele zile cu temperaturi scăzute, evitați să stați timp îndelungat acasă sub plapumă, sorbind băuturi calde, învingeți lenea și ieșiți la aer curat. O oră de mers pe jos la aer proaspăt vă va ajuta la întărirea sistemului imunitar. Este important să vă îmbrăcați călduros și sa nu vă udați la picioare pe timp de ploaie. În general, ar fi o regulă binevenită - plimbarea zilnică la aer curat, cel puțin în drum spre casă de la locul de muncă. Aceasta va contribui la consolidarea rezistenței organismului.
  2. Încălzirea locuințelor duce la uscarea aerului, deaceea este foarte ușor să vă îmbolnăviți din cauza contrastului puternic dintre aerul uscat din cameră și cel exterior rece și umed. Pentru a evita acest lucru, aerisiți încăperea, faceți mai des curățenie umedă sau cumpărați un umidificator.
  3. Căliți-vă organismul. Încercați pentru început să aerisiți mai des încaperea.
  4. Îmbracați-vă potrivit pentru vremea de afară: jachetele scurte și fustele mini ar trebui lăsate pentru altă dată, dacă nu doriți să suportați o răceală sau să simțiți simptomele cistitei.

chelovek-online.ru