Fii Sanatos


Canicula - sănătatea și frumusețea în pericol

20/06/18 (874 vizualizari)

Deshidratarea este o afecțiune pe care de multe ori tinzi să o tratezi cu indiferență. Ea se manifestă ca urmare a aportului insuficient sau a pierderilor excesive de lichide, determinate în principal de transpiraţia exagerată la temperaturi ridicate. Dar, deshidratarea este mult mai periculoasă decît îți imaginezi!

Apa are un rol esenţial în organism, fiind foarte importantă în toate procesele metabolice care se desfăşoară la nivelul celulelor şi ţesuturilor. Corpul nostru este alcătuit din 70% din apă, iar menţinerea acestui procent este extrem de importantă în desfăşurarea funcţiilor vitale ale organismului.

Iată câteva sfaturi care te vor menține mereu hidratat. Pentru că este mai bine să previi, decât să tratezi.

Bea multă apă

Vara, din cauza temperaturilor înalte și a transpirației excesive, organismul pierde o cantitate mare nu doar de apă, ci și de minerale. În aceste cazuri este recomandat consumul unei cantități adecvate de lichide, ce va preveni deshidratarea. Experții recomandă cel puțin 6-8 pahare de apă pe zi. Necesitatea organismului în apă depinde de unii factori cum sunt înălțimea, greutatea, activitatea fizică.

Evită lichidele și produsele cu efect diuretic

Unele lichide și produse posedă efect diuretic – conțin substanțe care cresc producția de urină, ceea ce duce la eliminarea lichidului din organism. Acestea sunt: cafeaua, băuturile carbogazoase (mai ales coca-cola), energizante și unele produse alimentare: ciocolată, zahăr, sare, grăsimi de origine animală, produse de panificație (pâine, chifle).

Evită alimentele picante

Alimentele picante provoacă nu doar probleme de sănătate, cum ar fi hiperaciditatea și pirozisul, ci provoacă și creșterea temperaturii corpului și ca rezultat deshidtatarea. Prin urmare, pentru a evita deshidratarea, renunțați pe timp de vară la alimentele picante.

Consumă produse bogate în caliu

Organismul, împreună cu apa, pierde și o cantitate mare de electroliți, absolut necesari pentru funcționarea normală a organismului. De aceea, se recomandă de consumat alimente bogate în potasiu: banane, ananas, mango, caise, fasole, mazăre și linte.

Evită efortul fizic excesiv

Activitatea fizică te ajută să fii în formă. Dar, pe timp de vară, efortul fizic excesiv poate fi periculos. De aceea, în timpul antrenamentului ia câteva pauze și bea mai multă apă.

Plimbări pe arșiță doar în caz de necesitate

Cea mai bună metodă de a preveni deshidratarea este evitarea expunerii directe la soare, prin petrecerea timpului într-o încăpere. Nu ieșiți afară în a doua jumătate a zilei, atunci când temperatura aerului atinge apogeul.

Poartă haine largi și comode

 

Hainele de culori închise absorb mai mult razele solare, favorizând transpirația, iar hainele mulate nu permit pielii să respire, ducând la creșterea temperaturii corpului. De aceea, alege nuanțe mai deschise, poartă haine largi, de preferință din materiale naturale.

Yoga

Yoga relaxează și calmează, reducând transpirația excesivă.

Spune „ nu ” țigărilor și alcoolului

Fumul de țigară provoacă uscăciune în gât. Iar alcoolul posedă efect diuretic. Acesta deshidratează celulele mucoasei gâtului și stomacului, și distruge celulele ficatului, ceea ce poate duce la deshidratare severă. Fiți cu noi pe facebook:

Respectând aceste sfaturi simple pe parcursul verii, previi deshidratarea și consecințele acesteia.

Sursa: http://www.onlymyhealth.com