Fii Sanatos


Vrei o memorie bună? Iată unele recomandări

25/06/18 (1181 vizualizari)

Memoria, ca și forma fizică, se întreține prin exercițiu. Vă oferim câteva sfaturi pentru optimizarea performanțelor memoriei, recomandări simple și accesibile tuturor.

Somn suficient

Somnul consolidează memorarea informațiilor asimilate în timpul zilei. Chiar și o siestă scurtă acționează în mod benefic.

“Ocupați-vă mintea”

Cel mai aprig dușman al memoriei este inactivitatea cerebrală, pasivitatea. Astfel sporturile cerebrale întăresc memoria semantică, care permite stocarea informațiilor generale, precum și amintirea lor rapidă și fără efort.

Mișcarea și aerisirea

Practicarea unei activități fizice, ridicarea regulată de pe scaunul de la birou pentru a face câțiva pași, ieșirea la prânz pentru o scurtă plimbare, urcatul mai degrabă pe scări decât cu liftul sunt metode prin care corpul poate fi făcut să respire, aerisind în același timp și mintea, îndeosebi memoria. În plus, mișcarea stimulează producerea de substanțe benefice pentru facultățile mentale (cognitive).

Gestionarea stresului

Dacă un nivel crescut de adrenalină poate fi util în cazul unui examen sau a participării la o conferință importantă, acumularea de stres și anxietate produce perturbări ale memoriei și concentrării.

Concentrarea asupra lucrurilor importante

Din cauza înmulțirii sarcinilor, de la cele mai banale la cele mai importante, oamenii se pierd, aatfet încât este necesară o bună organizare, în funcție de priorități.

Curiozitatea

Curiozitatea menține facultățile mentale active, fiind una dintre cele mai bune stimulente pentru memorie.

Lucrurile care aduc aminte de ceva

Ele nu pun la lucru memoria, dar cel puțin o debarasează de unele lucruri, contribuind la ameliorarea memoriei, evitînd dezordinea.

Ascultați cu atenție

Pentru a memoriza bine și a înregistra informațiile, un om trebuie să fie în măsură să le primească, așa că ascultarea neatentă a unui interlocutor nu ajută memoria.

Alimentația corectă

Începând cu micul dejun. Pentru că ceea ce se află în farfurie nu merge doar în stomac, ci hrănește și creierul!

Fitoterapie

Numeroase produse de fitoterapie vin în ajutorul memoriei şi concentrării atenției. Ginsengul are o acţiune benefică asupra memoriei, permiţând reglarea nivelului de stres. Ginko biloba este utilizată în tulburări de memorie pe termen scurt sau pierderi de memorie cauzate de înaintarea în vârstă. Pasiflora are proprietăţi relaxante şi sedative, ceea ce face să fie un remediu nu numai pentru stres, cât şi pentru tratarea insomniei. Menta, valeriana, melisa la fel sunt binevenite pentru o memorie de invidiat. Fiți cu noi pe facebook:


LANGENA - cu grijă pentru memoria ta!


CÂȘTIGĂ acum o cutie LANGENA!