Fii Sanatos


E timpul potrivit pentru a consuma ouă

10/04/18 (665 vizualizari)

Dacă ați crezut până acum că ouăle sunt periculoase pentru sănătate crescând nivelul colesterolului în sânge, iată că cercetările ne oferă alte concluzii. De ceva timp, ele au preluat rolul de "superalimente", datorită conținutului său de substanțe nutritive. Iată câteva argumente pentru care ouăle nu trebuie să lipsească din alimentație.

Sunt foarte nutritive

Datorită diversității elementelor din componența sa, ouăle reprezintă unele din cele mai nutritive alimente de pe planetă. Astfel, un ou fiert conține:

  • Vitamina A: 6% din DZR (doza zilnică recomandată)
  • Folat: 5% din DZR
  • Vitamina B5: 7% din DZR
  • Vitamina B12: 9% din DZR
  • Vitamina B2: 15% din DZR
  • Fosfor: 9% din DZR
  • Seleniu: 22% din DZR

Ele mai conțin și vitamina D, E, K, B6, calciu și zinc. Iar ouăle de casă conțin și o cantitate mare de acizi omega-3. Totodată, valoarea energetică a unui ou este de doar 77 kcal, 6g proteine și 5g grăsimi sănătoase.

Sunt bogate în colesterol, dar colesterol ”bun”

Este adevărat că ouăle sunt bogate în colesterol. Un singur ou conține 212 mg, ce reprezintă mai mult de jumătate din doza zilnică recomandată, de 300 mg. Totodată, este important să cunoaștem că colesterolul aportat prin alimente nu va crește neapărat și nivelul colesterolului din sânge. Ficatul produce zilnic cantități mari de colesterol. Dacă consumăm produse cu un conținut mai mare de colesterol, cum sunt ouăle, ficatul va produce mai puțin colesterol, iar nivelul acestuia în sânge se va uniformiza. Totodată, rezultatele unei metanalize efectuate în baza a 17 studii, care a inclus 263.938 participanți, relatează că nu s-a observat nici o asociere între consumul de ouă și bolile cardiovasculare sau accidentul vascular cerebral.

Cresc nivelul de colesterol HDL

Persoanele cu un nivel mai înalt de colesterol HDL (high density lipoprotein – lipoproteine cu densitate înaltă) sau colesterol „bun“, au un risc mai mic de boli cardiovasculare, accident vascular cerebral și alte probleme de sănătate. În cadrul unui studiu a fost confirmat faptul că consumarea a 2 ouă pe zi timp de 6 săptămâni, a crescut nivelul de HDL cu 10%.

Ouăle conțin colină

Ouăle reprezintă o sursă excelentă de colină, unul singur conținând mai mult de 100 mg. Colina este un nutrient despre care nu prea se vorbește, dar este absolut necesar sintezei neurotransmiţătorului acetilcolină, are un rol important în transportul şi sinteza lipidelor, influenţează pozitiv dezvoltarea creierului şi a memoriei, reprezintă materia primă din care sunt sintetizate substanţe ce formează membranele celulare.

Preîntâmpină procesele de îmbătrânire

Diminuarea acuității vizuale este una din consecințele neplăcute ale îmbătrânirii. Luteina și zeaxantina, conținute și în gălbenușul de ou, sunt substanțe antioxidante care contribuie la prevenirea proceselor degenerative. Într-un studiu clinic a fost demonstrat că consumul a doar 1,3 gălbenușuri pe zi, timp de 4,5 săptămâni, a dus la creșterea nivelului sanguin de luteină cu 28-50%, și zeaxantină cu 114-142%. Tot studiile clinice arată că consumul cantităților adecvate de acești nutrienți reduce semnificativ riscul de cataractă și degenerescența maculară.

Ouăle de casă micșorează nivelul de trigliceride

Nu contează doar dacă mâncăm, dar și ce mâncăm. Nu toate ouăle sunt la fel. Compoziția lor nutritivă variază în funcție de modul în care găinile au fost hrănite și crescute. Ouăle de casă, crescute pe pășuni, conțin cantități mai mari de acizi grași omega-3, renumiți prin capacitatea de a reduce nivelul sanguin al trigliceridelor, un alt factor de risc pentru afecțiunile cardiovasculare. În cadrul unui studiu a fost demonstrat că consumul a 5 ouă bogate în acizi grași omega-3 pe săptămână, timp de 3 săptămâni, a redus nivelul trigliceridelor cu 16-18%.

Sunt bogate în proteine calitative și conțin toți aminoacizii esențiali

Ouăle sunt o sursă valoroasă de proteine și aminoacizi esențiali. Un ou mare conține circa 6 grame. Iar proteinele constituie substanţa de bază a oricărei celule a corpului uman. Consumul adecvat de proteine contribuie la creșterea masei musculare, scăderea greutății corpului din contul țesutului adipos, normalizarea tensiunii arteriale, optimizarea sănătății oaselor. Fiți cu noi pe facebook:

Ouăle sunt foarte sățioase, dar cu o valoare energetică redusă

Ouăle sunt incredibil de sățioase. Într-un studiu cu participarea a 30 de femei supraponderale, consumul de ouă în loc de covrigi la micul dejun, a crescut senzația de sațietate și le-a făcut în mod automat să consume mai puține calorii în următoarele 36 de ore. Deci, ouăle sunt un produs perfect în curele de slăbire.

Spune-ne, câte ouă mănânci pe săptămână?
3 persoane și-au expus părerea sa