Fii Sanatos


În pași de dans... spre sănătate!

12/07/18 (139 vizualizari)

Ringul de dans este un spațiu plin de emoții, efort, dar și beneficii pentru sănătate.

Potrivit unui raport al Universității din Brighton, Marea Britanie, în timpul unui dans, fie prin mișcări rapide, sau lente, puteți arde mai mult de 300 de calorii timp de jumătate de oră. Aceasta depășește cantitatea de energie consumată în timpul unei alergări ușoare sau a înotului. Chiar și un dans nu prea rapid arde același număr de calorii ca și ciclismul.

Nick Smeeton, lector principal la Universitatea din Brighton și coautor al acestui raport, susține că dansul necesită multă energie, deoarece implică "mișcări în toate direcțiile". Jogging-ul, înotul sau alte tipuri de activitate fizică propulsivă, folosesc ritmul și impulsul pentru mișcare, iar dansul implică accelerări și opriri, care necesită multă energie.

Dacă jogging-ul poate fi comparat cu condusul automobilului cu viteză pe autostradă, atunci dansul este asemeni conducerii automobilului printr-un oraș aglomerat. Toate mișcările de pornire, oprire și schimbarea direcției ard o tonă de combustibil, chiar dacă au loc pe o suprafață mică de teren.

Arderea caloriilor nu este singurul beneficiu al dansului. Jogging-ul implică articulațiile și mușchii inferiori ai corpului, iar mișcările de dans activează și antrenează mai multe grupuri de mușchi și tendoane. Ca și alte forme de exerciții cardio, dansul are beneficii asupra minții și dispoziției. Un studiu din 2007 a constatat că dansul hip-hop, la fel ca și exercițiile aerobice, îmbunătățește dispoziția și reduce stresul.

Iar, un alt studiu recent, publicat în "Frontiers in Aging Neuroscience", a asociat dansul cu îmbunătățirea integrității "materiei albe" în creierul adulților. Agnieszka Burzynska, profesor în neurologie la Universitatea de Stat din Colorado, autor al studiului, afirmă că substanța albă a creierului degradează pe măsură ce îmbătrânim, ceea ce duce la pierderea vitezei de procesare și apariția problemelor de gândire și memorie. Burzynska și colegii ei au analizat schimbările în materia albă la adulții angajați în mod regulat în programe de mers pe jos (walking), aereobică sau dansuri. Integritatea materiei albe a scăzut la persoanele care mergeau pe jos și făceau aerobică, dar a fost într-o stare bună la cei care au dansat trei zile pe săptămână, timp de șase luni. Acest beneficiu a fost observat doar într-o anumită zonă a creierului și concluziile sunt preliminare, dar rezultatele primare sunt promițătoare.

Beneficiile psihologice sunt, de asemenea, impresionante. Timp de decenii, psihologii au prescris dansul ca terapie eficientă pentru persoanele care suferă de anxietate socială sau de teama de a vorbi în public. Dacă vă veți putea relaxa suficient pentru a dansa în fața străinilor, vă veți simți mai siguri de sine în timp ce stați sau vorbiți în fața publicului, susțin cercetătorii.

Dansul încurajează și conexiunea socială. Un studiu de la Universitatea din Oxford a sugerat că mișcarea în ritm de dans induce un sentiment de conexiune și asemănare, depășind barierele pe care mintea noastră le creează. Este ca și cum ai vorbi cu un străin și ai afla că amândoi ați frecventat aceeași școală, sau ați crescut în același cartier.

În cele din urmă, aspectul tactil al dansului este un moment aparte. Simțul tactil sau atingerea este prima senzație care apare în copilărie. Și cu cât mai mulți experți examinează beneficiile masajului, strângerii mâinilor și altor forme de contact fizic între oameni, cu atât mai mult își dau seama că atingerea îmbunătățește bunăstarea, reduce stresul și anxietatea. Practic, dansul cu o altă persoană este ca un sport și o îmbrățișare concomitentă. Fiți cu noi pe facebook:

Beneficiile sunt multe. Ne rămâne doar, să vă invităm la dans!

Sursa: www.time.com, foto: la la land ryan gosling