Fii Sanatos


Învingeți constipația cu 7 laxative naturale

22/12/17 (135 vizualizari)

Stilul de viaţa, alimentaţia, sedentarismul sau bolile cronice sunt cauzele pentru care oamenii suferă de constipaţie. Dar, nu e cazul să grăbiți pașii după laxative. Remediile naturiste şi un regim alimentar adecvat vor rezolva problema cu care vă confruntați.

Aloe vera – cel mai popular și recomandat remediu cu efect laxativ rapid. Datorită conținutului de vitamine, electroliți și fermenți, ea crește volumul lichidelor în intestin, stimulează secreția de mucus și intensifică peristaltismul intestinal. Unele studii susțin că, aloe vera posedă efect laxativ chiar mai pronunțat decât fenolftaleina – laxativ sintetic. Totodată, aloe vera posedă și efect antiinflamator, ameliorând digestia. Dar,să nu uităm că ea nu tratează cauza constipației.

Semințele de chia la interacțiunea cu apa, sunt transformate într-o masă gelatinoasă, ce lubrifiază intestinele, manifestând efecte laxative pronunțate. Semințele de chia sunt și o sursă importantă de acizi grași omega-3.

 

 

Semințele de in posedă proprietăți similare semințelor de chia. Uleiul din semințe de in a fost studiat pentru efectul său laxativ, prin atragerea lichidului în intestine, crescând astfel volumul hidric intestinal. Adăugați zilnic 2 linguri de semințe de in în alimentele preferate, pentru a preveni constipația.

Verdețuri – spanac, nap, rucola ș.a. conțin fibre solubile și insolubile, care stimulează motilitatea intestinală, dar și magneziu – electrolit puternic, responsabil de propulsarea sau reținerea lichidului în intestine, contribuind la creșterea mobilității și facilitarea tranzitului intestinal.

Probioticele. Studiile susțin că unele tulpini de probiotice ameliorează frecvența și consistența scaunelor la pacienții cu constipații. Pentru a regla digestia, adăugați zilnic în regimul dvs. alimentar cel puțin un produs alimentar ce conține probiotice.

Merele – bogate în fibre digestive, pectină, solubile în apă, accelerează și stimulează tranzitul intestinal. Merele mai posedă și alte beneficii asupra tractului gastrointestinal. Acidul acetic, rezultat în urma fermentării merelor, contribuie la normalizarea pH-ului tractului digestiv, reglând astfel funcția digestivă și tranzitul intestinal.

Cafeaua de dimineață trezește nu doar creierul, dar și tractul gastrointestinal. Acidul clorogenic, dar și antioxidanții din cafea cresc motilitatea intestinală.

Pentru combaterea constipației, medicii recomandă exercițiile fizice regulate, consumul de supe în loc de fripturi, masarea abdomenului cu mișcări circulare, evitarea alimentelor procesate, a îndulcitorilor artificiali și a cărnurilor grase, evitarea ceaiurilor laxative și, in general, schimbarea obiceiurilor alimentare cu unele sănătoase.