Fii Sanatos


Cu grijă faţă de păr şi scalp - un regim alimentar echilibrat!

20/10/17 (921 vizualizari)

Dieta de zi cu zi este esențială pentru aspectul părului nostru:

  • un regim alimentar variat și echilibrat asigură frumuseţea părului;
  • iar un regim alimentar dezechilibrat sau prost diversificat duce la apariţia mătreţii, provoacă dereglări metabolice la nivelul scalpului, părul devenind prea gras sau prea uscat.

Multe substanțe nutritive contribuie la creștere și starea de sănătate a părului, asigurând splendoarea sa.

Astfel, proteinele sunt necesare pentru formarea keratinei, care constituie 95% din structura părului. Ele sunt furnizate de peşte, ouă, carne, cereale integrale, legume şi produse lactate.

Zinc șicupru stimulează creşterea părului, contribuind la asimilarea anumitor aminoacizi la nivel de keratină.

  • Zincul se găsește în fructe de mare, pește, ouă, carne roşie.
  • Cuprul este prezent în fructe de mare, grâu, ovăz, soia, melci.

Vitamina A protejează firul de păr. Aceasta este deosebit de concentrată în anumite produse alimentare de origine animală: pește, uleiuri de pește, brânză, lapte, unt (aceste produse se recomandă de a fi consumate în cantități mici).

Beta-caroten, esențială pentru asimilarea vitaminei A de către organism (precursor al vitaminei A). Aceasta se conţine în:

  • fructe şi legume roşii, morcov portocaliu, roşii, dovleac, caise, pepene galben, mango;
  • legume cu frunze verzi: varză, spanac, salată verde;
  • gălbenuş de ou, somon, creveți, carne de pui.

Vitamina B5 îmbunătățește hidratarea firului de păr. Se găsește în fructe, legume, carne, gălbenuş de ou, ciuperci, cereale integrale, leguminoase.

Vitamina B8 în asociere cu vitamina B5, joacă un rol de protecţie vis-à-vis de pierderea părului. Această vitamină este prezentă în drojdie, conopidă, ciuperci, legume, ouă, morcovi, roşii, spanac, portocale, mere, pește de apă sărată, carne albă, lapte de vaci.

Acizii graşi esenţiali sunt determinanţi pentru creşterea parului. Ei sunt prezenţi în uleiurile vegetale și pește.

Vitamina E protejează părul faţă de îmbătrânirea prematură, precum şi preîntâmpină apariţia mătreţii. Aceasta se conţine în alune, migdale, uleiurile vegetale, germeni de grâu, cereale integrale, ulei de peste, unt (se recomandă de a fi consumate în cantități mici).