Fii Sanatos


Activitatea cerebrală sub control!

08/12/17 (274 vizualizari)

Se pare că nu doar creierul coordonează activitatea zilnică, dar și regimul de zi cu zi influențează  activitatea creierului. Iată ce spun specialiștii.

Curiozitatea

Asimilarea lucrurilor noi duce la antrenarea neuroplasticității – capacitatea creierului de a forma noi conexiuni interneuronale. Această capacitate are un apogeu în perioada copilăriei, dar nu scade odată cu vârsta și nici nu dispare.

Nu ezitați să învățați ceva nou! Niciodată nu este prea târziu! chiar și pentru a poseda un instrument muzical.

Integrame cronometrate

Știați că puzzle-urile ne ajută să menținem creierul mereu tânăr?! Iar, dacă vreți să stimulați și sinapsele neuronale, atunci folosiți cronometrul. S-a demonstrat că activitățile cronometrate antrenează creierul să lucreze mai rapid.

Folosiți cronometrul la rezolvarea integramelor, Sudoku sau puzzle-urilor. Veți deveni mai rapid și veți scăpa de fenomenul „stă pe vârful limbii”.

Somnul

Dr. Michael Wasserman, membru al  Societății Americane de Geriatrie, spune că privarea de somn pentru 24 de ore scade capacitatea de concentrare a atenției și memorizare. Tot el, susține că în timpul somnului, experiențele petrecute recent sunt transferate mai eficient în regiunile de stocare ale creierului, transformându-le în amintiri pe termen lung. Astfel se dezvoltă abilitățile de învățare și memorizare.

Antrenați memoria! Optați pentru un somn de minimum 8 ore pe noapte!

Sedentarismul

Regimul de viață sedentar, precum șezutul pentru o perioadă lungă de timp (mai mult de trei ore), duce la scăderea fluxului sanguin la nivelul creierului, alterând oxigenarea și furnizarea de nutrienți. Aceasta încetinește procesul de gândire, planificare, organizare și luare a deciziilor.

Faceți mișcare la fiecare 30 de minute!

Obezitatea

Dacă îți dorești un creier sănătos - ai grijă și de greutatea corporală, spun specialiștii. Obezitatea este un factor de risc pentru declinul cognitiv. Studiile au arătat că excesul de țesut adipos reprezintă o sursă de citokine, proteine-mesager, care influențează negativ activitatea regiunilor creierului responsabile de funcția executivă, învățare și memorie.

Respectați un regim alimentar echilibrat!

Fast-foodul

Cel mai rapid mod de a suprasolicita creierul este să „încărcați” organismul cu produse fast-food. O cantitate prea mare de zahăr, grăsimi și sare la fel vor încetini activitatea cerebrală.

Consumați produse proaspete și neprelucrate.

Exerciții aerobice

Pe lângă faptul că cresc fluxul sanguin, exercițiile fizice duc la o eliberarea unui factor neurotrofic cerebral (brain-derived neurotrophic factor), supranumit și Miracle-Gro, care contribuie la creșterea și consolidarea creierului, permițându-ne să asimilăm și să memorizăm mai bine informația.

Cel mai bun exercițiu pentru creier? – Orice activitate fizică ce crește ritmul cardiac și frecvența respirației. 30 de minute zilnice de exerciții aerobice, mersul pe jos, înot, jogging, ciclism sau tenis de masă... important e să fie regulate. Fiți cu noi pe facebook: