Fii Sanatos


Imunitate bună iarna? – e posibil!

27/11/18 (394 vizualizari)

Iarna petrecem mult timp în casă, la cald, și tot căutăm motive de sărbătoare. Dar, știați că, temperatura rece stimulează imunitatea?

Când vă este frig organismul activează termogeneza. Aceasta este căldura creată prin arderea grăsimilor. Termogeneza poate fi stimulată prin alimentație, exerciții fizice sau activități care încurajează organismul să mărească rata metabolică și crearea căldurii proprii. Aceasta este o metodă-cheie de ”stresare” sănătoasă a metabolismului în sezonul rece.

Scăderea temperaturii, dușurile reci, dar și alimentele termogene specifice, impun organismul să producă ”grăsime” brună, care este utilizată ca combustibil, în locul ”grăsimii” albe, care este depozitată pe burtă sau coapse.

Cum să activăm termogeneza? – Ne spun specialiștii:

Mișcare fără multă mișcare

Activitate termogenă fără efort fizic (Non-exercise Activity Thermogenesis - NEAT) este energia consumată în timpul activităților zilnice, cu excepția somnului, alimentației și fără a efectua oarecare exerciții fizice. NEAT include toate căile involuntare ce duc la formarea căldurii în organism și la creșterea ratei metabolice. Acomodarea la frig este unul dintre cele mai bune suporturi imune. Studiile au arătat că terapia la rece poate ajuta persoanele ce suferă de oboseală cronică, obezitate și diabet.

Ce puteți face? – Mișcați activ din degete, pentru a activa NEAT. Scădeți temperatura din casă sub 22°C, faceți un duș rece de scurtă durată, sau ieșiți afară dimineața devreme, îmbrăcat ușor.

Mișcare cu mișcare

Termogeneza asociată cu exerciții fizice (Exercise Associated Thermogenesis - EAT) este producția de căldură de către organism în timpul efortului fizic precum jogging, înot, ridicarea greutăților și sporturile competitive.

Ce puteți face? – Mai multă mișcare! Plimbați-vă, bucurați-vă de activități festive, decorați casa, locul de muncă, gătiți. Dar, nu uitați să vă odihniți!

Consumați alimente ce cresc termogeneza

Și alimentația poate induce termogeneza (Diet Induced Thermogenesis – DIT). Consumați mai multe produse alimentare cu efect termogen, cum sunt proteinele (carne, pește, ouă, leguminoase, linte și tofu), dar și grăsimi cum ar fi nuci, avocado, ulei de măsline și cocos, cafeină, piper, citrice și ceai verde.

Evitați produsele cu efect opus: biscuiții și ciocolatele! Cu toate că sunt gustoase, ei contribuie la depozitarea țesutului adipos alb, interferă cu activitatea celulelor albe ale sângelui, compromițând imunitatea, accelerează îmbătrânirea prin acumularea excesivă a produșilor finali ai glicolizei. Fiți cu noi pe facebook:

Sănătate!