Fii Sanatos


Dar tu știi câte ore trebuie să dormi?

23/01/18 (197 vizualizari)

Somnul este esențial pentru copii, dar și pentru adulți.

Potrivit unui studiu realizat de Centers for Disease Control and Prevention, mai mult de o treime din adulți suferă de privare de somn. Deficitul de somn are consecințe grave asupra sănătății crescând riscul de dezvoltare a unor afecțiuni cronice, cum ar fi obezitatea, diabetul zaharat, hipertensiunea arterială, boli cardiovasculare, accidentul vascular cerebral și depresia.

Potrivit National Sleep Foundation (NSF), somnul insuficient este cauza a 100.000 de accidente rutiere, 76.000 de traume și leziuni, și 1.500 de decese anuale.

American Academy of Sleep Medicine (AASM) recomandă adulților cu vârsta cuprinsă între 18 și 60 de ani să doarmă cel puțin 7 ore pe noapte, iar National Sleep Foundation recomandă persoanelor peste 64 de ani să doarmă 7-9 ore pe noapte.

Consecințele deficitului de somn la copii sunt și mai drastice. Organismul lor continuă să crească și să se maturizeze, iar somnul este crucial pentru o dezvoltare sănătoasă. Atunci când copiii nu dorm suficient, corpul lor nu este capabil să lupte împotriva infecțiilor, este predispus pentru obezitate, are o capacitate redusă de concentrare și atenție, copilul este labil emoțional. Studiile susțin că un somn suficient asigură o sănătate emoțională, psihică și fizică, îmbunătățește memoria, atenția și capacitatea de a învăța.

Recomandările AASM (din 2016):

  • Sugarii de 4-12 luni: 12-16 ore (inclusiv somnul de zi)
  • Copii de 1-2 ani: 11-14 ore (inclusiv somnul de zi)
  • Copii de 3-5 ani: 10-13 ore (inclusiv somnul de zi)
  • Copii de 6-12 ani: 9-12 ore
  • Copii de 13-18 ani: 8 -10 ore

Ce poți face atunci când copilul refuză să meargă la culcare?!

  • Stabiliți o rutină de culcare 

Baia caldă, povestea, lumina obscură în cameră sau muzica calmantă, ajută copilul să se relaxeze și să adoarmă.

Semne care indică că copilul nu doarme suficient: adoarme în timpul orelor la școală, este iritat și se trezește greu dimineața.

  • Fără monitoare în dormitor!

Calculatorul, tableta, telefonul sau televizorul sunt un alt motiv pentru care copii amână ora de somn. Fiți cu noi pe facebook:

  • Gestionarea corectă a timpului pentru rezolvarea temelor

Programul școlar al elevilor este destul de încărcat, iar părinții trebuie să se implice în gestionarea temelor pentru acasă. Nu lăsați totul pentru ultima clipă, copilul trebuie să facă temele la scurt timp după ce au ajuns acasă, pentru a merge la culcare la timp.