Fii Sanatos


Școala - o altă provocare în viața copiilor

18/08/18 (868 vizualizari)


Se pare că școala astăzi a devenit un teren minat, cu diverse provocări sociale pentru mulți copii.

Tachinarea și hărțuirea

Suntem în secolul XXI, dar tachinarea și hărțuirea, din păcate, sunt încă destul de frecvent întâlnite în școală. Aceste probleme de multe ori nu au loc până la vârsta de șapte sau opt ani, iar cercetările constată faptul că, cel puțin trei din cinci elevi de clasa a șasea au avut această experiență sau au participat la agresiune în școli.

Singurătatea

Pentru unii copii este mai dificil să-și facă prieteni. Unii părinți devin preocupați dacă copiii lor nu au mulți prieteni. Cu toate acestea, cercetările au constatat că numărul de prieteni este mai puțin important decât „ profunzimea” prieteniei. Mai bine să fie un cerc restrâns de prieteni, decât unul larg și superficial. Prieteniile bune necesită mult timp și atenție pentru a se dezvolta. Înscrieți copiii împreună cu semenii lor la diferite activități regulate, pentru a le consolida relațiile.

Ostracizarea

Unii copii sunt lăsați intenționat în afara activităților. Aceasta este o provocare deosebită, nu doar în școală, dar și în cazul invitațiilor la o petrecere de aniversare. Lipsa implicării în activități poate face un copil să se simtă groaznic. Dacă copilul dvs. este ostracizat, oferiți-i sprijin, încurajați prietenii alternative sau implicați profesorul în socializarea copilului.

Probleme legate de gen

Băieții și fetele încep să învețe despre apartenența lor diferitor genuri din clasele primare. În mare parte, băieții și fetele vor alege să se joace separat. Dar, în jurul vârstei de nouă ani, unii copii încep să aibă o conștientizare tot mai mare despre sexul opus și pot începe chiar să pretindă la statutul de prieten (iubit) sau prietenă (iubită). Copiii pot fi tachinați atunci când prietenii descoperă această "relație" și răspândesc zvonuri despre ea. Majoritatea profesorilor și părinților sunt de părerea că relațiile amoroase trebuie să fie descurajate în perioada anilor de școală primară (mulți părinți preferă să-i descurajeze până la vârsta de 16 ani!)

A fi sau nu... ”cool”

În jurul vârstei de nouă ani, mulți copii au un simț acut a ceea ce este sau nu este cool (mișto). Acest lucru este influențat de ceea ce este expus de mass-media, internet, televiziune și filme. Dacă copilul dvs. nu a primit cel mai recent gadget (de exemplu, ipod sau telefon mobil), nu a vizionat cel mai recent film sau nu cunoaște cuvintele la cel mai popular hit, ei se pot simți excluși și ar putea fi tachinați sau ostracizați. Acest lucru nu înseamnă că copiii trebuie să fie răsfățați sau că standardele dvs. personale trebuie să fie modificate, dar părinții sensibili vor avea grijă să discute astfel de probleme cu copiii și să caute soluții reciproc agreabile. Fiți cu noi pe facebook:

Marginalizarea minorităților

Copiii care prezintă diferențe evidente, cum este rasa, religia sau chiar statutul socio-economic, pot suferi de multe ori din cauza percepției că nu sunt la fel ca toți ceilalți. Aceste probleme pot fi destul de însemnate mai ales la fete, în jurul vârstei de 10-12 ani, cu toate că ambele sexe pot fi afectate. Culoarea pielii sau etnia, obiceiurile religioase, nu pot și nu trebuie să fie schimbate pentru a se potrivi majorității. În schimb, toleranța poate fi și trebuie promovată de către părinți și școli, pentru a ajuta în relațiile între colegi.